Pages

Saturday, June 4, 2011

nurses vs army..

hehehe...
Org kata...nurse ngn army mmg sgt sinonim..btol x??Ada dlu askar 2 tanya saya..kenapa r nurse slalu kawen dgn army????haaa...jawab2...
Saya pon dgn slumbernya ckp..da army je yg dok ngort nurse pon...org len xnk ngort nurse..sbb 2 la nurse slalu kawen dgn army...btol x???hehehe..

saya pon tertanya-tanya jgk kdg2...kenapa r nurse slalu kawen ngn army???Ramai gak lah kawan2 sy yg kawen dan otw nak kawen dgn army.Sy pon pnh gk la bercintan-cintun dgn army...Tp jdoh xpjg...hahahaha...sabar je lah...bila kat kg plak..kalau ada kenduri kawen..kalau anak dara 2 nurse je mesti org tua2 yg tgh kupas2 bawang kat dapur 2 kata "laki dia kerja ape eh??askar eh??"..bak kata pepatah..nurse ngn army ni bagai isi dgn kuku lah..kdg2 xnk peningkan kepala..sy just anggap itu jodoh r...senang ckit..tp kejap je..lma2 dok pikir lg..xpuas ati la...nak jgk jawapan yg pling tepat...btol x???
Jd..setelah di kaji dan di hitung...saya pon menyimpulkan jawapan yg saya anggap pling logik la kononnya..hahahaha...
Saya tgk kebanyakkan kolej jururawat merangkap kawasan hospital selalunya dekat dengan kem2 army...xcaye korang tgk sendiri btol x apa yg saya kata nih..Terutamanya Kolej Kejururawatan Taiping...seyes beb..saya student kat c2 dlu..mmg banyak sgt kem army dekat2 kawasan Hospital Taiping...Almaklumlah kan...Taiping kan salah satu pusat penempatan army2...kat c2 lah ada kem..ade tempat kursus dorang..Bile time outing,bertemulah si student2 nurse ni dgn geng2 army kat pekan...then si army ngort2 si nurse n akhirnya jatuh cintan dan seterusnya kawen...Logik x???Buat2 je lah mcm logik eh...

Lg 1...budak2 nurse nih selalunya jauh dr student2 MA or cikgu...Kalau ada yg kawen dgn MA pon sbb bcintan kat fb or jumpe msa praktikal...ataupon kenal masa dh kerja...hihi...Kalau student MA dkt dgn student nurse..geng2 army terpksa r bersaing secara cht dgn geng2 MA...Tp disebbkan jarak yg jauh...geng army xde r ssh2 nak bersaing2...kan2...Lg pon..geng2 army ni pndai mengayat agaknya...muke ganas..tp ati cute kot..

Tp ape2 pon..kalau dah memang jdoh 2..jdoh la jgk..xpayah la nak pertikaikan samaada army ke..ma ke..cikgu ke..ape2 kerja sekalipon...mereka semua tetap lelaki..dan mereka tetap bertindak sebagai ketua keluarga bila dh berkahwin kan...so..istilah nurses vs army 2 sebenarnya kebetulan je...btol x??

No comments:

Post a Comment